למה צריך סטרטר לרכב?
רכבים הם בעלי חלקים רבים, חלקים אשר עובדים בסנכרון האחד עם השני ואם אחד מהם לא עובד הרי שיכול מאוד להיות שכל הרכב לא יעבוד על חלקיו השונים מה שאומר שהרכב יהיה תקוע. מי לא מכיר את זה שמגיעים בבוקר לרכב ומנסים להניע אותו לנסוע לעוד יום עבודה אך מה לעשות והסטרטר לא מגיב… לכולם זה קורה ובמקרים רבים זו היא בעיה של התרוקנות המצבר מה שאומר שצריך להניע עם כבלים את הרכב ולנסוע אך לפעמים הבעיה היא עם הסטרטר וצריך להחליף סטרטר לרכב.
אך למה צריך אותו בכלל? מהו השימוש בו?
איך מתקנים סטרטר לרכב – מוסך עד הבית:
- מפרקים את הסטרטר
- מפרקים את הפלוס והמינוס
- פותחים 2 ברגים ארוכים בגב הסטרטר
- מחליפים פחמים ובית סטרטר
- מנקים סוגרים ומרכיבים בחזרה
מהו תפקידו?
סטרטר לרכב כשמו כן הוא, זה שמתחיל את פעולת המנוע של הרכב.
הסטרטר הוא המצת של הרכב והוא זה ששולח ניצוץ אשר יחד עם פעילות חשמלית [המצבר] מניעים יחדיו את הרכב.
לעיתים, כשאין בכלל סטרטר זה יכול להעיד על בעיה בו הדורשת תיקון אך ברוב רובם של המקרים מדובר על בעיה עם מצבר הרכב מה שאומר שאו שהמצבר התרוקן באופן טבעי לאחר זמן ממושך בו הוא עובד, או שמדובר על התרוקנות של המצבר באשמתנו.
לכן, לא צריך לרוץ מיד ולהחליף את הסטרטר או לשפץ אותו
אלא קודם כל לבדוק מה הבעיה.
איפה בודקים?
את הפתרון לשאלה האם מדובר על סטרטר לרכב או שמדובר על בעיה של המצבר מקבלים כמובן במוסך. אך עוד קודם לכן ישנה פעולה שחייבים לבצע בשביל לוודא מהי הבעיה והיא הנעה בעזרת כבלים. הנעה בעזרת כבלים היא חיבור של כבלים לרכב התקוע ובנוסף לרכב אחר מונע ואז מנסים להניע את הרכב.
אם הרכב מניע,מה טוב ואם הוא לא אז יכול להיות שהבעיה בסטרטר אך עדיין המצבר חשוד גם הוא.
בכל מקרה כשמוצאים מוסך רצוי לוודא שהוא מוסך מורשה ורצוי גם לקבל עליו המלצות בכדי לדעת שהוא מוסך טוב ומקצועי.
הדבר החשוב ביותר כפי שציינו הוא לוודא שאכן הבעיה היא עם הסטרטר ולא עם המצבר של הרכב שעלול להתרוקן מסיבות שונות.